Today's Senryu.

Japanese

夏休みコロナ禍終えて新学年
なつやすみころなかおえてしんがくねん

English

The school which is closed because of the Corona disaster. It only has to take a rest all in August at this time, and to greet the new year from September.

コロナ禍に伴う学校の一斉休校。
ITを利用する学校、プリントによる自宅でのプリント、教科書がまだ手元にない子どもたち。
この間、学習の態様はさまざま、教育格差も広がってしまう。
いっそうのこと、夏休みいっぱいまで休校にして、秋から一学期、新学年を迎えられたらと思う。
懸案である日本教育界の新学年・入学を九月にする検討をこの際始めたい。

 

Japanese
テレワーク昔酒屋の黒電話
てれわーくむかしさかやのくろでんわ

English

To tell the truth, the telework which used the black telephone was for a long time.

テレワークは今に始まったことではない。

 

Japanese
春夫の憂鬱令和の憂い
はるおのゆううつれいれいわのうれい

English

Writer Haruo Sato's melancholy was reproduced in Reiwa.

横浜市青葉区鉄町(2020/4/11)
佐藤春夫作「田園の憂鬱」の舞台、鉄町を散策してみました。

end